-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:10168 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

آيا دخول درد بر زن جايز است ؟ رد صورت دخول آيا بر زن هم غسل واجب مي شود؟

نظر مراجع بزرگوار تقليد درباره وطي در دبر زن مختلف است : برخي مثل امام ره , اراكي ,گلپايگاني , صافي گلپايگاني و زنجاني مي گويند: وطي درد بر زن در غير حيض كراهت دارد (نه حرمت ), منتهادر حال حيض كراهت شديدتري دارد.

بعضي ديگر مثل آية الله خوئي مي فرمايد: وط درد بر زن , چه حايض باشد و چه نباشد, بنابر احتياط لازم حرام است . آية الله سيستاني مي گويند: بنابر احتياط, و طي درر بر زن , اگر راضي نباشد, جايز نيست , چه حايض باشد چه نباشد.

دسته اي هم مثل آيه الله فاضل لنكراني مي فرمايند: اگر زن حائض راضي باشد, و طي در دبرش كراهت شديده دارد; يعني اگر راضي نباشد حرام است .(1) در صورت دخول غسل بر هر دو واجب مي شود. چنان كه مراجع مي فرمايند:(2)

(پـاورقي 1ـ توضيح المسائل مراجع , ج 1 ص 276 ذيل مسئله 450

(پـاورقي 2ـ توضيح المسائل مراجع , ج 1 ص 223 مسئله 349

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.